Brändistrateegia
Selge ja eristuv brändistrateegia on lojaalsuse ja eduka turunduse võti
Miks on tarvis brändistrateegiat?
Iga bränd vajab tugevat tuuma – ärilist mõtet, mis paneb kogu turundusmasinavärgi tööle. Meie J. Caballieri Core Strategy metoodikal põhinev protsess aitab sul defineerida brändi tuuma, olles samas kohandatud just sinu sihtgrupi ja äriliste eesmärkide järgi. See on su brändi filosoofia, olemuse ja väärtuste kokkuvõte, mis inspireerib kõike, mida teed, luues tugeva aluse lojaalsuse ja emotsionaalse sideme kasvatamiseks.
Brändistrateegia protsess
1. Faas
Strateegiline eeltöö
1. Faas
Protsess algab kliendi äriga tutvumise ning põhjaliku analüüsiga – kes on ettevõtte konkurendid, mis on valdkonna eripärad, millised on ettevõtte senised tegevused jne. Et eeltöö oleks võimalikult põhjalik, oleme koostanud brändi briifi, mille täitmisel on suur roll ka kliendil. Mida täielikum informatsioon sinu äri kohta, seda täpsem saab olema ka tulemus.
2. Faas
Brändistrateegia avastusseansid kliendiga
2. Faas
Kasutame oma töös Jose Caballeri CORE Discovery 3.0 metoodikat, kus koostöös kliendiga viime läbi 3x3h avastussessioonid ning leiame üles ettevõtte põhitunnused, unikaalsed müügiargumendid ning kaardistame kõikvõimalikud ideed, kuidas suurendada ka müügitulu ning milliste ideedega brändituntust suurendada. Väga olulise osana käsitleme ka kliendipersoonasid, leiame üles sinu jaoks kõige tähtsamad persoonad, ideaakliendist töötajani ning võimalusel viime selleks läbi ka 1:1 intervjuud.
3. Faas
Brändi karakteristikud
3. Faas
Selles etapis määrame sinu brändile täpse arhetüübi, mis aitab selgelt oma brändi isikupära kommunikeerida, täpsustame kõnetooni, mis määrab kindlaks millise kõnetooniga bränd oma kliendiga igas kanalis suhtleb ning vormistame ka brändi loo – narratiivi, mis räägib teie brändi erilisusest ning aitab teie brändi kliendile lähemale tuua.
4. Faas
Visuaalne identiteet
4. Faas
Peale strateegia loomist on ideaalne kasutada saadud teadmisi ka visuaalse identiteedi loomiseks, mis on teie brändi esimene kontaktpunkt sihtrühmaga. Kasutades Fiona Humberstone’i aastaajatehnikat loome visuaalse identiteedi, mis peegeldab teie brändi olemust ja kõnetab sihtrühma emotsionaalsel tasandil – paneme paika värvipsühholoogiliselt klienti kõige paremini kõnetavad värvid, loome logotüübi ja lisalogode versioonid, leiame parimad kirjatüübid ning toome näidiste abil teie brändi visuaalselt kokku.
5. Faas
Turundusmaterjalide kohandamine
5. Faas
Loome või kohandame teie turundusmaterjalid vastavalt uuele brändistrateegiale ja visuaalsele identiteedile. See hõlmab näiteks veebilehti, sotsiaalmeediat, trükimaterjale, reklaamikampaaniaid ja muud kommunikatsioonisisu. Meie eesmärk on tagada, et kõik materjalid kannaksid sama sõnumit ja toetaksid teie brändi ühtset kuvandit. Vajalikud materjalid selguvad enamasti brändistrateegia käigus ja kooskõlastatakse kliendiga.
6. Faas
Järjepideva kommunikatsiooni tagamine
6. Faas
Pikaajalise edu võti peitub järjepidevuses. Meie protsess ei lõppe visuaalse identiteedi loomisega – pakume tuge ka edasises brändi arendamises ja kommunikatsioonis, et kõik teie brändiga seotud tegevused oleksid loodud strateegiaga kooskõlas. Jälgime ja analüüsime, kuidas bränd turul toimib, ning teeme vajadusel soovitusi, et hoida bränd värske ja ajakohasena. Loodud strateegiat koos visuaalse identiteediga kutsume ise hellitavalt brändi tööriistakastiks, mida kliendil on võimalik läbi aegade ka iseseisvalt kasutada.