Reklaami- ja turundusabi kriisist võitjana väljumiseks

Paljudel ettevõtetel ei ole heal ajal valmis plaani halbadeks või väga halbadeks päevadeks. Just siis kui enamus surub piduri põrandasse kinni on aeg gaasi peale keerata, et kurvist esimesena väljuda. Kasvõi tagasihoidlikud investeeringud õigesti sihitud kanalitesse ja läbimõeldud teenused aitavad äritegevust säilitada.

Tänasel segasel ajal on palju ettevõtted reklaamimise peatanud või turunduseelarved, kasvõi ajutiselt, minimaalseks keeranud. Edu ja tuntus tagab brändi siis, kui järgitakse pikaajalist ning strateegilist turundusplaani, millesse on kombineeritud kampaaniad ja kiireloomulised/dünaamilised reklaamid. Just siis kui enamus surub piduri põrandasse kinni on aeg gaasi peale keerata, et kurvist esimesena väljuda. Siin on kokkuvõtvalt mõned poindid Häk’i Delfi Ärilehe artiklist:

Leia kanalid, mida inimesed karantiini ajal jälgivad, et saada soodsaima hinnaga maksimaalne tähelepanu.

Sotsiaalmeedia tarbitavus on hüppeliselt kasvanud. Slacki (ettevõtete sisekommunikatsioonivahend) ja Zoomi (videokõnede ja konverentside pidamise tarkvara) aktsiate hinnad on mitmekordistunud. Videoloengute, koolituste, koduste treeningharjutuste vaadatavause numbrid on laes.Muutuge sotsiaalsemaks! – Iga töötaja on sinu ettevõtte turundaja. Swedbanki turundusjuhi sõbrad küsivad tema käest pidevalt infot kodulaenude või autoliisingute kohta. Ta küll ei tegele nende väljastamisega, aga peab asjadega kursis olema, et ülevaadet anda ning aidata ettevõtte müüki kasvatada.Rääkige enda klientidele enda tegevustest ka sotsiaalse isolatsiooni ja karantiini ajal. Näiteks kodukontori stoorid Instagramis.Kaasa klienti, esita talle küsimusi, et saaksid paremini aru, kuidas enda tooteid või teenuseid paremaks muuta. Sul on hetkel aega küsida ja klientidel aega ka vastata.

Veebis müümine ja tootekataloogide digitaliseerimine: täna saame kõige lihtsama e-poe lahenduse üles vähem kui nädalaga. Kui on tarvis kiiresti reageerida, mingid tooted veebi müüki panna, saab kasutada olemasolevaid platvorme, mille välimust on võimalik täpselt sinu brändile vastavaks mudida. Nii oleme teinud näiteks  Stowseni või Omar and Klausi lehed. Kui e-pood on liiga suur samm, saab kujundada PDF’id, mida meiliga kaasa saata või issuu.com platvormile üles laadida.

Tähtis on, et sisu oleks relavantne ja hästi liigendatud.

Vaata kriitilise pilguga üle, kas sinu toote või teenuse tegelikus sihtrühmas ja nende tarbimisharjumustes on toimunud muudatusi.

Kui klient ei saa tulla sinu juurde, siis kas sina saad minna tema juurde?Praegu on õige aeg kliendiküsitlusteks. Klientidel on aega vastata ja nende vastused on just nüüd kõige väärtuslikumad. Sihtrühma liigitamine on muutunud demograafilisest emotsionaalsele. Kes lõpetab kõik vähegi ebavajalikud kulutused, kes elab päev korraga või kes kulutaks, kuid ebakindlus hoiab teda tagas? Viimaseid on kõige tähtsam mõjutada.

Loovad inimesed agentuurides on võimelised leidma huvitavaid lahendusi sinu äri eduks ka kriisi ajal. Küsi konsultatsiooni ja pea nõu, sest hea agentuur leiab loovad lahendused sinu äriprotsesside ja teenuste ümbertegemiseks, et need töötaks ka uues olukorras.

Näiteks videoloengud ja koolitused. – Täna saab kasvõi Facebooki või Instagram live’na edastada enda koolitusi. Koguda tasu arveldusarve kontonumbrile või väljastada arved igale osalejale. Variante on mitmeid. Kiirkorras saab alustada tasuliste või tasuta koolituste andmisega sotsiaalmeedias ja samal ajal üles ehitada koolituste veebileht, nagu tegime Emakaru puhul. Meil on toimiv mudel, kuidas kiiresti jõuda sissetulekuteni veebikoolituste andmisega.

Ära unusta, et kui on probleem, on sellele olemas ka lahendus.

Kui täna ei saa inimesed autoesindusse kohale tulla, et autot parandada, tehke kontaktivaba autode kohale toimetamine esindusse ning desinfitseeritud autode tagastus ukse ette.Autopesulasse ei tule inimesi? Minge ise kohale ja tehke autod puhtaks.

Kliendid ei soovi hetkel autopesu eest maksta. Fine. Tee videokoolitus, kuidas masin säravalt läikima lüüa või kriimud eemaldada. Saada kasutatavate toodete pakk mugavalt kliendile postiga koju. Kullerid on kauba kojuveo tõttu kinni? Taksofirmad saaksid väga edukalt väiksemaid pakendeid transportida ühest kohast teise või toidukotte poodidest koju transportida.Võimalusi on palju. Paigal seistes, agressiivselt klienti oodates ei toimu mingit arengut, pigem toimub taandareng!

Ma loodan siiralt, et varsti nii Koroona, kui sellest tulenev majanduslik downtime lõppeb. Me oleme kõik selles koos ja peame üksteist abistama. Kasutage enda agentuure, et sellest kurvist esimesena välja. Fakt on, et elu ei jää tegelikult seisma. Kliendid on ikkagi olemas, inimesed tarbivad ja vajavad asju ikkagi. Lihtsalt vähem on ostujõudu ning kliendini jõudmine nõuab rohkem vaeva.

Loe arikli täisversiooni Delfi Ärilehest